| UČITEL PRO 21. STOLETÍ | CO MŮŽEŠ STUDOVAT | JAK SE UPLATNÍŠ | PROČ STUDOVAT U NÁS | OČIMA STUDENTŮ UČITEL 21

OČIMA STUDENTŮ


V této sekci ti nabízíme pohled studentů, kteří spojili svůj život s naší fakultou, studují na ní, nebo už studium absolvovali a už učí. Podělí se s tebou o svoje zážitky a zkušenosti a třeba tě inpirují k tomu, abys studium na naší fakultě vyzkoušel či vyzkoušela.

Daniel Ecler
(ČJ+PŘ)
Už je to nějaký ten pátek zpátky, co jsem se rozhodl studovat na Pedagogické fakultě Univerzity Palackého. A bylo to rozhodnutí, kterého nikdy nebudu litovat. Tahle fakulta toho má totiž hodně co nabídnout…

Nejen, že jsem během několika let strávených právě tady poznal mnoho skvělých lidí jak z řad učitelů, tak i ze studentských řad, získal jsem zde penzum znalostí potřebných k vykonávání učitelské profese, ale hlavně jsem našel vynikající podporovatelku v jednom z mých koníčků a snů zároveň – v cestování. [číst dál]

Cestovat jsem začal už jako malý kluk s rodiči. Postupem času jsem začal podnikat cesty tzv. „na vlastní pěst“ jen s mými dvěma věrnými kamarády. Nástupem na univerzity (každý z nás zvolil jinou) se nám otevřely zcela nové možnosti. Získali jsme totiž statut studenta, což si lze vyložit i jako „základ low-cost cestování“. Tento statut s sebou totiž přináší nepřeberné množství slev a výhod, o kterém se mnoha lidem ani nesní. To, co jsem zde právě popsal, je způsob, jakým fakulta, potažmo univerzita, pomáhá studentům cestovat nepřímo.

Fakulta ovšem umožňuje studentům výjezdy do zahraničí v mnoha podobách i přímo. Předchozí popsaný způsob je všem univerzitám společný, zde již však můžeme hovořit o rozdílech nejen v rámci univerzit, ale i mezi jednotlivými fakultami na konkrétní univerzitě. Samozřejmě můžeme najít společné programy určené všem studentům univerzity, zde bych zmínil například Merrillův program či program Fulbright. Pak jsou zde ale programy, které nabízejí jednotlivé fakulty pouze svým studentům. A právě v tomto ohledu má PdF UPOL výjimečné postavení mezi ostatními fakultami.

Možností, jak a kam vycestovat, je tu skutečně nepřeberné množství. Mezi nejoblíbenější určitě patří studium v zahraničí v rámci programu Erasmus+, přičemž studenti mají možnost výběru z 29 zemí světa, s nimiž má fakulta uzavřenou smlouvu. Dále jsou pak v nabídce kulturně-výměnné pobyty v zemích jako je Čína, Indonésie nebo USA. První dvě varianty jsem já sám využil a musím říct, že je to zkušenost k nezaplacení! Tím však nejsou možnosti ani zdaleka vyčerpány – přes fakultu je možné vyjet za mnoha dalšími studijními, ale i pracovními stážemi a to prakticky po celém světě! Jako příklady mohu uvést práci v některém z Českých center, Českých škol bez hranic a mnoha dalších zajímavých institucí po celém světě. Dále Zahraniční oddělení zprostředkovává mnoho nabídek od dalších mezinárodních organizací, často podpořených štědrým stipendiem. Za zmínku rovněž stojí Letní školy, které se zejména v posledních letech těší velké oblibě a jsou určeny naopak zahraničním studentům navštěvujícím naši univerzitu.

To vše by ovšem nefungovalo bez správných lidí na správném místě – pracovníků Zahraničního oddělení. Velmi oceňuji jejich přístup, kdy se snaží motivovat studenty k tomu, aby vycestovali a překonali možné počáteční obavy z neznámého, na druhé straně ale dávají šanci i studentům, kteří již určité zkušenosti mají, ale aktivním přístupem projevují zájem o jejich prohloubení.

Závěrem bych rád jen zopakoval, jak moc mě těší, že můžu být součástí takovéto faCOOLty.



Pavla Střílková
(ČJ+SV)
Každý z nás je jiný. Já jsem vždycky věděla, že jednou chci pracovat s lidmi. Představa povolání, ve kterém bych seděla jen v kanceláři a nebyla v kontaktu s nikým, pro mě nebyla ani trochu lákavá.

Pedagogická fakulta mi toto mohla nabídnout. A taky že nabídla. Kromě toho, že absolventi studia jsou aprobovaní pro práci s dětmi, tak už v průběhu mají studenti mnoho možností zapojit se do projektů a jiných aktivit, které rozvíjejí jejich dovednosti. Možnosti jsou obrovské nejen na fakultě, ale také přímo ve městě Olomouc, které je zcela jasně studentským. [číst dál]

Já jsem měla to štěstí, že jsem byla během studia zapojena do jednoho z univerzitních projektů. E-Bezpečí se zabývá primárně prevencí rizikové virtuální komunikace. Studenti lektoři jezdí besedovat s žáky na základní a střední školy o nebezpečí na internetu. Dále mají možnost poznat v laboratoři PRVoK nejnovější technologie. E-Bezpečí také provozuje online poradnu a v neposlední řadě se zabývá různými výzkumy. Díky tomuto projektu pro mě bylo snazší najít se. Dělat něco, co mě baví, něco, co mě naplňuje, něco, v čem vidím smysl. Hlavně ale cítím, že můžu pomoct. Pokaždé, když jedu školit a přijdou se mi svěřit děti se svými problémy, snažím se jim co nejlépe poradit. V tu chvíli vím, že jsem na tom správném místě.

Když vidím, jak se noví studenti bojí nebo nechtějí zapojit do různých takových akcí, aktivit a projektů nechápu proč. Vždyť si otevřou dveře k dalším možnostem, můžou se rozvíjet, vzdělávat a efektivně trávit svůj volný čas. Takže rozhodně se nebojte. Svět ovlivňují lidé, kteří nemají strach jít si svou cestou.



Lukáš Kubala
(ČJ+TIV)
Během posledního ročníku na střední škole bylo potřeba rozhodnout se, kam dál. Rozhodl jsem se pro pedagogiku. Ale jakou univerzitu si vybrat? Jít do Olomouce, Ostravy, nebo snad do Prahy?

Rozhodování nebylo vůbec snadné a najít objektivní informace ještě těžší. Každá škola vám řekne, proč právě ona je nejlepší a proč byste právě tam měli studovat. Ovšem skutečná pozitiva i negativa vám řekne jen jediná skupina lidí – současní studenti dané univerzity. [číst dál]

Krátce po nástupu na Pedagogickou fakultu Univerzity Palackého v Olomouci jsem zjistil, že právě tady získám zkušenosti, které bych jinde nenašel. Objevil jsem projekt E-Bezpečí, který zde vznikl a rozhodl se být jeho součástí. Tento projekt je zaměřen na prevenci a osvětu rizikového chování na internetu a souvisejících fenoménů, o kterých jsem nikdy dříve neslyšel. Díky rozhodnutí zapojit se mám teď dostatečné vědomosti o této problematice, které jsou z mého pohledu nezbytné pro práci se současnými dětmi. Tato generace je již od útlého věku v kontaktu s moderními technologiemi, a pokud budete těmito znalostmi disponovat, vaše práce bude mnohem přínosnější.

Další velké plus je trochu jiná praxe, než kterou vám škola standardně umožní. Během různých akcí, ať už pořádaných fakultou nebo univerzitou, budete pracovat s dětmi mimo školní prostředí, což jsou zkušenosti k nezaplacení. Naučíte se s dětmi mluvit, opadne z vás stres a budete si více věřit. Přijdete do styku s technologiemi, které jen tak někde neuvidíte. Díky spolupráci s významnými partnery E-Bezpečí, jako jsou O2, Vodafone, Seznam nebo Google, navštívíte místa, kam se běžný člověk nedostane. K tomu všemu si přidejte možnost jedinečných stáží v USA, Číně nebo v Indonésii a hlavně studentský život v pulzujícím a kulturně bohatém městě jako je Olomouc.

Proč nestudovat právě zde?



Petra Koudelníčková
(ČJ+SV)
Být aktivní a nebát se! To je moje motto. Na střední škole jsem nikdy nějak nevynikala, byla jsem takový ten průměr. Nebyla jsem zvlášť aktivní a moc jsem si nevěřila, bála jsem se, že nic nezvládnu.

Po nástupu na Pedagogickou fakultu se vše změnilo. Potkala jsem super kamarády, kteří mě hnali dopředu a díky nimž jsem nasbírala mnohé zkušenosti. Nebyli to však jen kamarádi, kdo určoval mé kroky. [číst dál]

Pedagogická fakulta není jenom o vzdělávání. Pedagogická fakulta je o možnostech a příležitostech, které nám ukážou ten správný směr. Až během svého studia jsem začala být aktivní a začala jsem se věnovat věcem, které jsou smysluplné a které nás rozvíjí. Brzy po začátku studia jsem se zapojila do projektu E-Bezpečí, který mé kroky přiblížil k dětem. Zúčastnila jsem se mnoha akcí, které mi daly nesčetné zkušenosti, a to Dětské univerzity, Noci vědců, Utuberingu a mnoha dalších. Také jsem se stala lektorem E-Bezpečí, což znamená, že navštěvuji základní školy a přednáším o tom, co děti zajímá - o kyberšikaně a o dalších rizikových jevech na internetu.

Fakulta mi dala krásný dárek, a to jsem neměla ani narozeniny. Dostala jsem se na měsíční stáž do Číny, kde jsem poznala další část sebe a objevila lásku k cestování. Za tento výlet budu na naši fakultu vzpomínat vždy v tom nejlepším světle. Nikdy jsem si nemyslela, že já, holka z dědiny, budu mít někdy takovou příležitost. Stačí si jen věřit a myslet pozitivně!

Ráda bych ještě zmínila studium českého jazyka, které mě jen utvrdilo v tom, že jsem si vybrala správně. Ačkoliv nasáváme během studia teoretické znalosti, tak ani nechybí ty praktické, které nás zlepšují a zkvalitňují. Naučila jsem se, jak být dobrým učitelem, co dělat a čemu se vyhnout. Naučila jsem se strašně moc skvělých a kreativních metod, a to hlavně v předmětu Didaktika literatury, které ozvláštní hodiny literární výchovy, které žáky budou zaručeně bavit a které procvičí jejich čtenářskou gramotnost. Myslím si, že katedra českého jazyka a literatury je skvělým základem pro to být dobrým češtinářem.

Jsem už v pátém ročníku a z Olomouce a ze školy se mi nechce odcházet, protože Olomouc je město, které vám přiroste k srdci a budete se zde cítit jako doma. Už jako malá jsem chodila ráda do školy a vydrželo mi to až do teď.



Hedvika Žádníková
(U1ST+SPP)
Ahoj, jsem studentkou dvouoboru učitelství pro 1. stupeň ZŠ a speciální pedagogiky. Když jsem se na tento obor dostala, byla jsem nadšená, jelikož je velmi perspektivní. Člověk má velmi široké uplatnění na trhu práce. [číst dál]

Nejvíc si vážím skvělého přístupu pedagogických pracovníků, na které se mohu vždy s úsměvem obrátit. Tento studijní obor mi poskytl spoustu zážitků, na které budu vždy s úsměvem vzpomínat. Ať už šlo o oběd "naslepo", hraní basketbalu na vozíčku nebo chůzi s bílou holí v neznámém prostoru. Specku můžu jen doporučit. Protože "být speciální je in!" :)



Aneta Outratová
(U1ST+SPP)
Studiem speciální pedagogiky jsem získala široký rozhled a jiný pohled na osoby s různým druhem postižení. Díky externím pracovníkům jsem se mohla podívat do praxe, ne se o tom jen učit u stolu a díky stálým pedagogům z fakulty si některé situace simulovat. [číst dál]

Největším zážitkem pro mě byla simulace prostorové orientace u osoby se zrakovým postižením a hlavně - sebeobsluha. Vejít s klapkami na očích do restaurace, nevědět, kde jsem, natož kde mám jídlo a ještě ho nakrájet a vložit do úst, byl celkem oříšek. Laskavý a lidský přístup speciálních pedagogů však přispívá ke ztrátě ostychu a lepšímu vžití do role, i když nejste zrovna divadelní herci :)

PODAT PŘIHLÁŠKU
MODERNÍ PEDAGOGIKA
DŮRAZ NA JAZYKY
PRAXE OD 1. ROČNÍKŮ
MATEMATICKÁ GRAMOTNOST
DIGITÁLNÍ TECHNOLOGIE VE VÝUCE
INKLUZIVNÍ VZDĚLÁVÁNÍ
TECHNOLOGIE PRO PRŮMYSL 4.0/5.0
E-BEZPEČÍ
ČTENÁŘSKÁ GRAMOTNOST
MEDIÁLNÍ GRAMOTNOST
KRITICKÉ MYŠLENÍ
ZAHRANIČNÍ STÁŽE
SPOLUPRÁCE S FIRMAMI
PROJEKTY PRO/SE STUDENTY
Z NAŠÍ DÍLNY
KDE NÁS NAJDEŠ
KE STAŽENÍ